onsdag 15. oktober 2014

Møt årets Team Rynkeby-deltagere fra Columbus - sosialminister'n og kartleser'n


På neste års tur til Paris stiller hele fem spreke Columbus-ansatte til start for å tilbakelegge de nesten 150 milene turen tar, fra sykkelsetet. Vi lurer på hvordan våre egne mosjonister forbereder seg og hvilke tanker de har rundt Team Rynkeby og deres arbeid. Vi setter oss derfor ned med alle fem for å stille de fem enkle spørsmål. Ta vel imot, Gjøran Veiset, som jobber som Senior System Developer i Columbus sin Bergensavdeling………

Hei Gjøran,

 - Hvorfor valgte du å melde deg på denne turen og støtte Team Rynkeby?
Jeg har gjennomført flere sykkelritt de siste årene og ser denne turen som en fysisk utfordring og en bragd å gjennomføre. Jeg opplever også sykkelritt som en utrolig sosial plattform, og gleder meg til å være en del av Team Rynkeby laget. Å få være med å støtte opp om et godt formål er også veldig motiverende.

 - Hva er din treningsbakgrunn?
Jeg har trent mye det siste året, deltatt i flere sykkelritt og tilbakelagt rundt 4500 km i året fra sykkelsetet. Rent sportslig bør jeg klare å gjennomføre denne turen med glans;)


 - Hva er dine forventninger til turen?
Jeg meldte meg på dette for fysisk utfordring og håper at å sykle rundt 20 mil om dagen i sju dager gir meg en mestringsfølelse gjennom fullføring. Jeg gleder meg også til selve sykkelruten, og få oppleve fantastisk landskap og natur som en del av et sykkel team. Få en opplevelse jeg ellers ikke ville fått på en vanlig ferietur. Som en del av et sykkelteam ser jeg også frem til samarbeidet i teamet, og håper jeg kan bidra med å ta i et tak når andre på teamet har en tøff dag.

 - Hvordan skal du forberede deg til turen?
Ettersom jeg bor i Bergen, er det litt vanskelig å delta på Team Rynkeby sine felles treningsøkter, så jeg må nok trene litt alene. I vinter blir det derfor spinning på egen sykkelrulle hjemme, og så fort det lar seg gjøre på nyåret flytter jeg meg ut på landeveien igjen. Sykkelritt gir meg også en ekstra motivasjon rundt trening, så kommer til å kjøre det samme opplegget jeg har gjort det siste året med å delta i sykkelritt.


 - Hvem er du i gruppen/teamet?
Sosialminister'n og Kartleser'n. Jeg er en sosial person som gjerne 'vekker opp' andre teammedlemmer, og bidrar gjerne som kartleser på sykkelruten.


Vi ønsker deg lykke til med forberedelsene Gjøran, og ser frem til å høre mer fra deg underveis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar